Bli sprek i din egen stue
mandag 18. mai , 2015 / Aktivitet og trening / Av Marthe-Lise Lein

Bli sprek i din egen stue

Seks gode grunner til å trene på nett.

Du vet det så godt, for du har hørt det før; du bør trene og holde deg i form for å leve et langt og friskt liv. Utfordringene er derimot ofte at det ikke er nok timer i døgnet til gjennomføre alt som står på timeplanen, i tillegg til trening.

Men fortvil ei, det finnes en løsning på dine problemer – trening på nett! Det har virkelig skutt i været de senere årene, og det finnes nå et bredt utvalg av treningstilbud på nett.

Her er seks gode grunner til hvorfor nettrening har blitt så populært.

  1. Fleksibel og effektiv trening.

Ved å benytte deg av treningstilbud på nett kan du trene hvor som helst, når som helst og hva som helst. Det er en fleksibel treningsløsning for deg som har en hektisk og variert hverdag, og du kan smette inn en treningsøkt når det passer deg og din timeplan. Reiser du mye kan du ta med deg treningssenteret i lomma, for de fleste har tilpasset nettsiden sin til både mobil, pc og nettbrett. Så uansett om du ønsker en kondisjonsøkt på spinningsykkelen eller en effektiv intervalløkt ute i frisk luft, er det bare å ta med seg instruksene på øret og i lomma.

  1. Rimelig treningstilbud

Prisen på treningssenter og treningstilbud på nett varierer veldig, men én ting er sikkert: trening på nett er rimeligere enn et medlemskap på sentrene. Så dersom du ikke ønsker å bruke mye penger på å komme i form er trening på nett et godt alternativ.

  1. Krever ikke noe utstyr

Mange av timene på nettsentrene har ingen krav til verken forkunnskaper eller utstyr. Du får en nøye innføring i hva timen består av, og de har en lavterskel tilnærming; Hvem som helst skal kunne benytte seg av tilbudet. Det betyr selvfølgelig at det også er timer for de som allerede trener, har utstyr eller medlemskap på treningssenter. Mange av nettsentrene har et stort videoarkiv, og har mye varierte økter.

  1. Så sosialt som du ønsker

Et av argumentene som har blitt brukt mot trening på nett er at det er usosialt. Men du kan gjøre det akkurat så sosialt som du ønsker. Inviter venner og familie med ut på stuegulvet til en aerobictime, eller på motbakkeløp i marka med instruksene på telefonen. Du velger selv når og hvor du vil trene, og dere kan planlegge treningen ut fra deres egen timeplan.

  1. Prøv noe nytt – uten forpliktelser

Å ha et medlemskap på et ”nettsenter”, er som å ha en personlig trener med seg hele tiden. Det er instruksjoner og forslag til forskjellige timer og øvelser. Du kan bli inspirert til å prøve nye timer, fordi det er så lett tilgjengelig – og du kan prøve det i ro og fred hjemme for å finne ut om det er noe for deg. Så hva med å ta på danseskoene og prøve zumba for første gang, eller hva med en yogatime? Det er mye å velge mellom!

  1. Trener mer

Det har vært litt fokus på nettrening i media og flere sier de trener mer når de har mulighet til å trene hjemme – nettopp fordi du kan tilpasse treningen til din timeplan, og får gode instruksjoner om hvordan du kan trene mest effektivt. Det er mye bra å velge mellom, det gjelder bare å finne det senteret du føler passer deg.

Hver måned vil vi publisere en video med en time du kan gjennomføre hjemme i din egen stue. Videoene er hentet fra myworkout.no og vil være alt fra yoga til aerobic.


Kommentarer

Ferske innlegg

Polarbrød fra Nord-Trøndelag

Polarbrød fra Nord-Trøndelag

Utstyr til hjemmetrening

Utstyr til hjemmetrening

Prøv deg på de fysiske kravene til hæren

Prøv deg på de fysiske kravene til hæren

Squashspagetti

Squashspagetti

Hva kan du om kroppen?

Hva kan du om kroppen?

Det er aldri for sent å begynne

Det er aldri for sent å begynne