Slik kan du gjennomføre din utetrening, del 2.
tirsdag 2. juni , 2015 / Aktivitet og trening / Av Marthe-Lise Lein

Slik kan du gjennomføre din utetrening, del 2.

Det er på tide å lansere andre del med uteøvelser, satt sammen av helse- og treningsterapeut Hilde Kyllo.

Hilde har igjen satt sammen et lite utvalg øvelser som kan bli en fin økt ute i sola. Forrige gang var det hip thrust, armhevinger, spensthopp, utfall med benløft og utfall til siden. Denne uken er det fire øvelser som står på planen: stepUP, ettbens hip thrust, burpees og revers hypers.

Selv om det heter utetrening kan alle øvelsene kan gjennomføres både ute og inne – og de krever ikke noe utstyr.

Klikk her for å se de forrige øvelsene.

Hildes forslag:

Sett øvelsene sammen og kjør det som en sirkeltrening med 10 repetisjoner på hver øvelse. Gjennomføring: øvelse 1, øvelse 2, øvelse 3, øvelse 4 – pause – gjenta dette tre ganger.

Lykke til.

Øvelse: StepUP:

Trener: Lår og rumpe.

Viktig: Sett hele foten innpå benken og løft deg rett opp. Ha overkroppen så strak som mulig.

IMG_3311

IMG_3313

Øvelse: Ettbens hip thrust

Trener: Rumpe og bakside lår

Viktig: Press gjennom helen, stram rumpa og magen gjennom hele øvelsen.

Hip Thrust 3

Hip Thrust 4

Øvelse: Burpees

Trener: Verdens beste øvelse! Trener alt!

IMG_3385

 IMG_3386

IMG_3387

IMG_3394

IMG_3386

IMG_3391

Øvelse: Reverse hypers

Trener: Bakside lår og rumpe

Viktig: Stram overkroppen, løft bena med rumpa og baksiden av lårene. Ha kontrollerte bevegelser!

IMG_3525

IMG_3527

Levert i samarbeid med myworkout.no.


Kommentarer

Ferske innlegg

Polarbrød fra Nord-Trøndelag

Polarbrød fra Nord-Trøndelag

Utstyr til hjemmetrening

Utstyr til hjemmetrening

Prøv deg på de fysiske kravene til hæren

Prøv deg på de fysiske kravene til hæren

Squashspagetti

Squashspagetti

Hva kan du om kroppen?

Hva kan du om kroppen?

Det er aldri for sent å begynne

Det er aldri for sent å begynne