Slik kan du gjennomføre din utetrening, del 1.
fredag 22. mai , 2015 / Aktivitet og trening / Av Marthe-Lise Lein

Slik kan du gjennomføre din utetrening, del 1.

Her er første del med forslag til øvelser du kan gjennomføre ute i vårsola.

Fuglene synger og blomstene blomstrer. Det er et tegn på at tiden er inne for å krype ut av de lysrør-opplyste treningssentrene og ta et par økter ute i sola også. Helse- og treningsterapeut Hilde Kyllo har vært kreativ og funnet flere øvelser man kan gjennomføre ute; enten der erpå lekeplassen, hytta, i hagen, eller skogen.

I ukene framover vil vi publisere flere artikler med øvelser, og alt vil til slutt bli satt sammen til et sprekt program du kan ta med deg på sommerferie – der det kan være mangel på både treningssentre og internett.

Denne uken er det fem øvelser som står på planen; Hip Thrust, Armhevinger, Utfall med benløft, spensthopp og utfall til siden.

Hildes forslag:

Lag deg en liten løype der du har litt avstand mellom øvelsene. Gå eller jogg mellom hver post og utfør 10-15 repetisjoner på hver øvelse. Første gangen kan du gjøre denne runden 1-2 ganger, så øker du antall runder etterhvert som formen stiger. Eventuelt kan du utføre runden i 4 minutter, med en aktiv pause på 2-3 minutter før du gjentar dette 4 ganger.

Lykke til med en herlig økt ute i vårværet!

Øvelse: Hip Thrust

Trener: Rumpe og bakside lår

Viktig: Press gjennom hæla, stram rumpa og magen gjennom hele øvelsen.

Hip Thrust

Hip Thrust2

Øvelse: Armhevinger

Trener: bryst, triceps, mage/rygg

Viktig: skulderbredt grep, stram mage/rygg, ryggen i nøytral posisjon.

Armhevinger

Armhevinger2

Øvelse: Utfall bak m/benløft

Trener: bakside-framside lår, rumpa, balanse

Viktig: få mest mulig tyngde på hæla på den fremste foten, knær og tær peker samme vei.

Avansert: hopp opp!

Utfall m:benløft

Utfall m:benløft2

Øvelse: Spensthopp

Trener: framside-bakside lår, rumpe

Husk: hopp i skikkelig på hvert enkelt hopp!

spensthopp

Spensthopp2

spensthopp 4

Øvelse: Utfall til siden

Trener: lår, rumpe, balanse

Husk: mest mulig vekt bak mot hæla, skyv deg opp med foten du setter ut til siden.

Utfall side

utfall side 2


Levert i samarbeid med myworkout.no


Kommentarer

Ferske innlegg

Polarbrød fra Nord-Trøndelag

Polarbrød fra Nord-Trøndelag

Utstyr til hjemmetrening

Utstyr til hjemmetrening

Prøv deg på de fysiske kravene til hæren

Prøv deg på de fysiske kravene til hæren

Squashspagetti

Squashspagetti

Hva kan du om kroppen?

Hva kan du om kroppen?

Det er aldri for sent å begynne

Det er aldri for sent å begynne